O projektu Blovické terasy

Jedná se o soubor parcel v lokalitě Raušarovy Sady. Plocha má nepravidelný tvar lichoběžníku, orientována je cca západ - východ. Pozemky mají mírný sklon směrem na jihovýchod, lokalita je napojena na stávající silnici III/117. Oblast sousedí se stávajícími plochami zahrádek a parcel RD, z J-V strany bude lokalita napojena na dnes již vybudovanou lokalitu obytné zóny, která je napojena ze stávající silnice III/117. Na zbývající straně J - Z k pozemkům přiléhají plochy zemědělské (orná půda).

Urbanistická koncepce je dána tvarem plochy lokality určeným územním plánem města Blovic a stávající vlastnickou strukturou pozemků. Architektonická homogenita území bude zajištěna výškovým omezením, zástavbou určenou hranicí maximální zastavitelnosti pozemku a uliční čárou. Pro danou lokalitu jsou stanoveny podmínky prostorového uspořádání: Počet podlaží max. 2 nadzemní podlaží, zastavěnost parcely 20 % (tato hodnota je průměrná a může být překročena maximálně o 5 %), minimální podíl plochy veřejných prostranství 5 %, minimální podíl plochy sídelní zeleně 3 %. Uspokojování potřeb dopravy v klidu v obytné zástavbě dané lokality bude řešeno na parkovacích místech před domy ve vlastnictví majitele.

Dopravně je lokalita napojena přes již vybudovanou I. část obytné zóny (dále jen OZ), která je napojena na komunikaci II/117 sjezdem na hranicích sousedících pozemků.

V rámci lokality bude vymezen prostor pro umístění centra kontejnerů na separovaný odpad, případně toto bude řešeno v souladu se systémem svozu TKO v rámci celé obce.

Součástí lokality bude prostor pro odpočinkovou činnost (dětské hřiště), který je soustředěn v severovýchodní části lokality podél hranice řešeného území, v této části se bude nacházet prostor pro retenční nádrž na akumulaci dešťových vod.

Způsob zastavení pozemku

objekty rodinných domů v požadovaných odstupových vzdálenostech min. 7 m od vnějších ploch a hran jednotlivých objektů a 3,5 m od hranice sousedního objektu

počet podlaží max. 2 nadzemní podlaží, max, výška hřebene 8,5 m nad nejnižším bodem původního terénu

osazení objektů rodinných domů na uliční čáře ve vzdálenosti 7 m

index max. zastavitelnosti pozemků -intenzita využití pozemků - koeficient zastavění, tj. poměr plochy zastavěné budovami k celé ploše, bude maximálně 0,25 dle podmínky ÚP

koeficient zeleně, tj. poměr plochy nezastavěné a nezpevněné k celé ploše, bude minimálně 0,6

oplocení pozemků bude provedeno na hranici pozemku

typ zastřešení - pultová střecha

Plochy dopravní infrastruktury

Chodníky - umístění chodníků šířky 2,0 m v návaznosti na těleso vozovky a to pouze v severní části území. Tento chodník. bude propojovat danou oblast pěší komunikací s obcí. Na zbylé části vozovky se s chodníkem nepočítá.

Odstavná a parkovací stání - Uspokojování potřeb dopravy v klidu v obytné zástavbě dané lokality bude řešeno formou nekrytého parkovacího stání ve vlastnictví majitelů bytů.

Plochy a koridory technické infrastruktury

na plochách a v koridorech technické infrastruktury mohou být umístěna zařízení technické infrastruktury sloužící obsluze území, popř. zařízení nadmístního významu, ostatní funkce jsou vyloučeny.

Souhrnný přehled kapacit
Plocha řešeného území celkem cca 7000 m³
Počet domů celkem 8
Celkem bytových jednotek celkem 24
Plocha pozemků RD cca 7000 m³
Plocha veřejné zeleně 0,05 ha
Komunikace 0,36ha

Dopravní infrastruktura

Hlavní dopravní přístup do nového území je místní komunikace obytné zóny a chodníku v I. etapě zástavby území. Na tuto komunikaci a chodník je přímo napojeno nové území a pokračuje ve stejném charakteru obytné zóny pro rodinné domy, tak jako v I. etapě.

Pro dopravní obsluhu vlastní obytné zástavby jsou navrženy 4 nové větve komunikace IV. třídy funkční skupiny D v režimu obytné zóny. Jsou napojeny na komunikaci obytné zóny v I. etapě, která je zakončená úvraťovým obratištěm.
První větev vede západním směrem, je slepá a zakončená úvraťovým obratištěm. Druhá větev vedená severním směrem prodlužuje obytnou zónu navrženou v I. etapě a slouží pro napojení dalších větví obytné zóny. Třetí větev je napojená na konci větve druhé, vede východním směrem a je slepá. Čtvrtá větev je napojená také na konci větve druhé a vede západním směrem, je slepá a zakončená. úvraťovým obratištěm.
V obytné zóně se budou pohybovat zejména osobní automobily a pěší. V malé míře i automobil nákladní pro svoz odpadů nebo možnost zásahu HZS. Pro tyto nákladní automobily budou přizpůsobeny zakružovací oblouky vozovky a budou ověřeny vlečnými křivkami vozidel do. délky 10,0 m.
Navržené komunikace jsou obousměrné šířky 6,0 m s příčným sklonem 2,0 %. Komunikace je s živičným povrchem.
Délka komunikací je celkem 330 m. Konstrukce vozovky bude zapřena do betonových obrubníků šířky 150 mm s betonovým krajníkem šířky 125 mm. Podél komunikací budou před rodinnými domy vybudována nová parkovací stání. Před každým domem bude 6 stání. Stání jsou navržena jako kolmá šířky 2,5 m. Délka parkovacích stájí je 5,0 m.

Zpomalovací prvky v území zastávají nově navržené zpomalovací prahy lichoběžníkového tvaru. Každá větev delší než 50 m obsahuje jeden zpomalovací práh. Větve jsou maximální délky 110 m. Prahy jsou navrženy v ideální polovině větve, tak aby znemožňovaly vozidlům zvýšení rychlosti. Povrch nájezdových ramp zpomalovacího prahu bude z kamenné kostky drobné a povrch zvýšené plochy prahu bude živičný.
Chodníky navržené v obytném území vedoucí k rodinným domům mají šířku min. 1,50 m a příčný sklon 2,0 %. Povrch chodníků je z betonové dlažby.

Návrhová rychlost obytné zóny je 20 km/h. Na konci slepého ramena každé větve delší 50 metrů je navrženo úvraťové obratiště umožňující otáčení vozů do délky 10,0 m. Odvodnění komunikací, parkovacích stání a chodníků bude zajištěno příčným a podélným sklonem do odvodňovacího povrchového rigolu. Rigol má šířku 600 mm a hloubku 75 mm. Je osazen uličními vpusťmi, které budou napojeny do dešťové kanalizace.

Technická infrastruktura

Vodovod

Vodovodní řady potřebné k zásobení nových 8 parcel pro bydlení budou napojeny na rozvod vody v lokalitě, konkrétně na vodovodní řad OZ Blovice - etapa I. Jedná se o větevní síť bez zokruhování do každé ulice. Na základě tohoto řešení je vodovodní síť navržena na odběry vody plánované zástavby s nejdelším zdržením vody v síti 2 dny.
Přípojky k jednotlivým domům budou provedeny navrtávkou na vodovodní řad, opatřené budou přípojkovým šoupětem se zemní soupravou a poklopem.

Kanalizace

V lokalitě bude řešena splašková kanalizace, která bude vedena v jednotlivých ulicích. Kanalizační šachty budou prefabrikované opatřené poklopy. Kanalizace bude napojena na trasy řešené v etapě obytné zóny I a propojené se stávající v ulici Dubí. Dešťové vody z každého pozemku domu budou likvidovány na místě vzniku. Na každém pozemku bude osazena buď retenční nádrž, nebo vsakovací objekt. Do splaškové kanalizace je povoleno napojit pouze havarijní přepady z navržených objektů vsaku či retence dešťových vod. Dešťové vody z pozemních komunikací v ulicích budou řešeny v rámci projektu komunikací. Bude zhotovena retenční nádrž na vyústění dešťové kanalizace.